Revista online Articole Un eveniment greu de uitat – Conferința CPR 2020

Un eveniment greu de uitat – Conferința CPR 2020

-

promovare online

Calea Victoriei din București, 17 decembrie, ora 15.32.
Valentin și Adriana merg prin dreptul Ateneului Român și rememorează concertele pe care le trăiau aici intens, înainte lansarea crizei medicale ce a marcat anul 2020. În 17 decembrie 2020, se împlinesc exact 250 de ani de la nașterea marelui compozitor Ludwig van Beethoven, eveniment sărbătorit cu fast în întreaga lume.
Așa încât discuțiile lor se potrivesc tare mult cu semnificația acestei zile.

Merg spre Cercul Militar Național și la ora 16, 04 chiar aud muzica sublimă.
– Tu chiar auzi ce aud și eu? Întrebarea este formulată de Adriana.
– Chiar aud și eu muzică. Spune Valentin șocat. Se uită în dreapta, în stânga.

Ei descoperă faptul că armoniile sonore vin de la Grand Hotel Continental, Calea Victoriei nr 56.
Intră uluiți amândoi și află că acolo se desfășoară Conferința Confederația Patronatul Român 2020.
Adriana caută pe telefon și vede pe internet anunțul lămuritor:

Confederația Patronatul Român și Revista Patronatului Român anunță evenimentul festiv „Conferința CPR 2020” cu următoarea agendă:
1. Lansarea Revistei Patronatului Roman;
2. Lansarea publică a Proiectului „Patronatul Roman Redivivus”
3. Conferința online „Dezvoltare și inovație în afaceri” – Ediția a III-a.

Cei doi îndrăgostiți intră în sala evenimentului și văd patru elegante fete îmbracate în roșu.
Este vorba Cvartetul Anima cu două viori, violă și violoncel.
Moderator este Corneliu Calotă. El invită asistența nu numai să asculte divina armonie a sunetelor, dar și pe cea a culorilor prin intermediul tablourilor superbe semnate inconfundabil Mariya Yugina, care este nu numai un renumit pictor, dar și Maestru Internațional de Șah.

În sala elegantă, persoane distinse cu masca pe figură stau pe scaune așezate păstrând distanța recomandată în perioada de pandemie.

Corneliu Calotă începe evenimentul prin a spune că asistăm la lansarea Revistei Patronatului Român, iar primul care este invitat la microfon se numește Gheorghe Naghiu, președintele Confederației Patronatului Român.
El a rememorat în debutul cuvântului său numele unor oameni se mare valoare foarte cunoscuți în cadrul organizației, dar care au decedat în cursul anului 2016. ,,Mie nu îmi place să vorbesc, dar în câteva cuvinte pot să vă spun că organizația noastră a fost constituită în anul 2000, iar apoi, la numai câțiva ani s-a transformat în Confederația Patronatului Român.
Apoi, vreau să subliniez că din păcate în România nu mai este un dialog real. Avem un dialog al surzilor, mai nou este și al orbilor.
Noi dorim să umplem acest gol prin numeroase propuneri pentru îmbunătățirea mediului de afaceri, pentru recuperarea a milioane și milioane de euro care se duc pe apa sâmbetei lună de lună și an de an”.
Președintele avea să intervină de mai multe ori pe parcursul conferinței pentru a puncta elemente valoroase pentru dinamica dezbaterilor.

În continuare, Corneliu Calotă îl prezintă pe Cezar Iulian Armașu, editorul Revistei Patronatului Român, numit de moderatorul serii: ,,mama, tata și inițiatorul proiectului”.
In deschidere, Cezar Iulian Armasu – editorul Revistei Patronatului Roman si Vicepresedinte PR si comunicare Confederatia Patronatul Roman, a multumit Domnului Presedinte Gheorghe Naghiu pentru increderea acordata prin incredintarea acestui proiect si a multumit Domnului Corneliu Calota care s-a implicat de la inceput in configurarea proiectului si in organizarea seriei de Conferinte “Dezvoltare si inovatie in afaceri” ce a ajuns astazi la a III-a editie. In continuare a aratat ca această publicaţie are rolul de a aduce în atenţia mediului de afaceri potenţialul pe care îl are mişcarea patronală şi Confederaţia Patronatul Român

“Revista Patronatului Român este în primul rând un mijloc de comunicare mai eficace, care să aducă în atenţia mediului de afaceri potenţialul pe care îl are mişcarea patronală în general şi Confederaţia Patronatului Român în special, potenţial de a oferi un sprijin şi soluţii concrete antreprenorilor şi managerilor din mediul de afaceri pentru dezvoltarea afacerilor, dar şi pentru depăşirea dificultăţilor generate, atât de actuala criză medicală, cât şi a dificultăţilor inerente drumului greu pe care îl au de parcurs antreprenorii într-un mediu de afaceri dificil”, a menţionat Cezar Iulian Armaşu, care este şi vicepreşedinte PR şi Comunicare al confederaţiei.

Acesta a subliniat că Revista Patronatului Român va pune la dispoziţia mediului de afaceri analize, tendinţe de evoluţii în diverse sectoare de activitate, dar va oferi şi un loc în care antreprenorii şi managerii pot să pună pe masă problemele şi dificultăţile cu care se întâlnesc astfel încât, generând dezbateri, atât cu ceilalţi antreprenori şi manageri, cât şi cu consultanţi specializaţi, cu analişti, să fie găsite soluţii.
La rândul său, preşedintele Confederaţiei Patronatului Român, Gheorghe Naghiu, a invitat antreprenorii şi managerii din mediul de afaceri românesc să se alăture proiectelor aflate în derulare.

“Invităm antreprenorii şi managerii din mediul de afaceri românesc să se alăture proiectelor pe care le avem în derulare – soluţii concrete pentru dezvoltarea afacerilor şi depăşirea dificultăţilor generate de actuala criză medicală şi economică”, a subliniat Gheorghe Naghiu.

Vine la microfon Cornel Ionașcu, Cornel Ionascu – Prim Vicepresedinte CPR
“Participam la un eveniment foarte important raportat si la momentul in care ne aflam. A lansa o revista a patronatului este aproape un eveniment unicat, raportat la dimensiunea la care colegii nostri incearca sa puna in opera.
Revista ce se lanseaza astazi, ca un proiect fara precedent nu vine pe un loc gol, ci vine intr-o structura asociativa cu o istorie extrem de interesanta.”

Dl Cornel Ionascu a aratat ca Patronatul Roman, intr-o anumita forma asociativa, in diverse forme de exprimare, vine din anul 1996.
In 2000 devine persoana juridica, fiind inregistrat in Registrul Asociatiilor si fundatiilor.
In anul 2012 se obtine, prin Hotarare judecatoreasca, reprezentativitate pentru 14 domenii de activitate, fiind primul patronat care deschide o astfel de perspectiva si care obtine o astfel de sentinta, iar in anul 2019 am obtinut reprezentativitate la nivel national.
De mentionat ca, pentru a obtine reprezentativitatera la nivel national, trebuie sa ai in propriile forme asociative minim 7% din forta de munca.
“In acest context adresez organizatorilor convingerea ca, pentru Revista Patronatului Roman, succesul va fi asigurat.
In continuare, Dl Cornel Ionascu a aratat ca antreprenorii mici si mijlocii sunt cei mai corecti si cei mai consecventi platitori de taxe si impozite.
Pentru reprezentarea intereselor acestora, CPR a avut de-a lungul timpului mai multe initiative legislative.
Statul are doua functii in raport cu mediul de afaceri – de control si functia de indrumare – acesta din urma disparand ca materializare in actele normative.
CPR a depus o initiativa privind Legea Preventiei.
CPR a fost o entitate participativa activa la tot ce inseamna dialog social in Romania, indiferent ca vorbim despre Comisiile de Dialog Social ori de dialogul tripartit.
CPR a depus o Lege a Preventiei cu 5 articole.
A fost preluata, la acea vreme, de partidul care a castigat alegerile si care a scos o lege de 227 articole si 60 de anexe.
“In opinia noastra, o astfel de lege este nefunctionala, ea nu produce in momentul de fata efecte, pt ca este o lege stufoasa si acolo unde este stufosenie se gasesc suficiente argumentein cuprinsul aceluiasi act normativ, care sa-ti permita sa-l ignori”
Dl. Cornel Ionascu a prezentat si interventiile formulate de CPR de modificare a legii societatilor comerciale nr 31/1990
“Noi am promovat, am pornit de la considerentul ca obligatia noastra este sa respectam normele legale in vigoare. Se creaza o reactie in lant atunci cand un agent economic nu-si respecta obligatiile financiare, obligatiile de plata. Am constatat ca, de regula, administratorii statutari ai societatilor comerciale declansatoare de neplata erau cetateni din afara spatiului Uniunii Europene. Am facut un proiect de lege si am propus celor indrituiti modificarea legii societatilor comerciale in sensul ca, pentru societatile care cad sub incidenta regimului juridic din Romania, indiferent cati administratori are, in mod obligatoriu, unul dintre administratori sa fie membru al UE.”
O alta initiativa a CPR se refera la criza din 2008-2011-2012, atunci cand a aparul o necesitate generala de finantare.
“Se punea problema la timpul respectiv – s-a constatat ca era o lipsa acuta de fonduri – nu existau bani pe piata. Noi am identificat o posibilitate – sa infiintam o entitate financiara in care sa fie membrii fondatori inclusiv patronatele.”
S-a propus Guvernului Romaniei, pentru rezolvarea problemelor financiare ale IMM-urilor, divizarea CEC Bank in doua entitati – CEC Depuneri – sa respectam vointa lui Cuza si CEC Investitii.
“ In expunerea de motive pe care am avut-o atunci am aratat un exemplu: BRD avea in romania DAE 13% si in Franta DAE 4,5 %.”

In continuare, Presedintele CPR Gheorghe Naghiu e evocat contributiile membrilor Colegiului Director la evolutia patronatului: Domnul Bogdan Cretu – Managerul General, Dl Stefan Teseleanu – care a reprezentat cu succes patronatul in relatii externe, , Dl Stefan Pricop, care a fost Director de imagine si de presa, Dl. Florescu Stefan – care a lucrat foarte mult in organizarea documentelor necesare pentru obtinerea reprezentativitatii la nivel national.
Dl Naghiu a aratat: “Pentru prima data o sa apara in Revista Patronatului Roman materiale cu detalii pe proiecte si actiuni, cum ar fi: Proiectul de regrupare a patronatelor pt apararea membrilor si partenerilor nostri. Aici sunt peste 20 de articole din care rezulta nevoile cu care se confrunta mediul de afaceri din Romania.”
Apoi, Presedintele CPR a prezentat implicarea organizatiei in promovarea oamenilor de valoare si a subliniat aportul important pe care Dl Ambasador Dumitru Tanase l-a avut in redactarea proiectul de implicare a Confederatiei Patronatul Roman in Resetarea si Relansarea vietii economice, sociale si politice a Romaniei.

Bogdan Crețu, manager general al confederației, a avut un discurs, despre care inteleg ca va produce efecte si programe importante in perioada urmatoare, astfel incat il citez in integralitate:

“Buna seara,
Domnule Presedinte,
Doamnelor,
Domnilor invitati,

Ma numesc Bogdan Cretu si in cadrul Confederatiei Patronatul Roman am onoarea sa ma ocup de construirea si dezvoltarea directiei de “Formare si Consultanta pentru mediul e afaceri”.
Aceasta directie are o insemnatate deosebita in contextul vremurilor pe care le traversam si a viitorului care cu siguranta va arata mult schimbat fata de imaginea pe care ne-am facut-o acum 1 an.

Importanta, structura si obiectivele acestei directii au fost si sunt direct influentate de o serie de evenimente care s-au petrecut simultan in anul care se incheie peste cateva zile. Toate acestea stau la baza unor schimbari radicale in ce priveste caracteristicile de functionare ale mediului de afaceri si de comportament social. Voi evidentia acele evenimente cu impact major care ne-au determinat sa infiintam aceasta directie.

In primul rand: O Romanie dezbinata. Cand a sosit in Romania, Anul 2020 a gasit o tara puternic divizata politic si social cu repercursiuni foarte grave in tot ce inseamna coerenta in actul guvernamental si planificarea economica.
Programul de guvernare era schiop si nu era axat pe nevoile reale economice si sociale ale Romaniei. Exista un singur obiectiv si acesta era politic si anume organizarea alegerilor locale si parlamentare.

In al doilea rand:Pandemia. Aparitia pandemiei de Covid -19 este cel mai grav si cel mai important eveniment care s-a putut intampla omenirii de la al doilea razboi mondial pana azi. Poate fi echivalat cu o revolutie majora, la nivel global in ce priveste viata politica, sociala si economica. Odata cu izbucnirea in Romania a pandemiei in februarie 2020, toate asteptarile de redresare si identificarea a unei directii de dezvoltare a Romaniei impreuna cu toate ambitiile politice au trbuit sa fie amanate. Tara a intrat foarte rapid in lock-down prin instaurarea in martie 2020 a “starii de urgenta” care a modificat funcționarea normală a firmelor si a anumitor instituții legislative, executive sau judecătorești.

In al treilea rand. Date Macroeconomice. La 11 luni de la debutul anului 2020, Romania este intr-o stare economica poate mai buna in comparatie de previziunile initiale pe anumite articole bugetare si mult mai rau (mult peste asteptari) in altele. Intr-un raport din trimestrul 3, dat publicitatii la inceputul lunii noiembrie, Romania se va confrunta pe 2020 cu o contractie a PIB de 5.2%, pe fundalul unei inflatii de 2,5% cu o rata a somajului de 5,9% dar pe un deficit bugetar de 10.3% (din PIB) o datorie publica de 46,5% (din PIB) si un deficit de cont curent de 4.6%(din PIB). Datoria publica a crescut de la 35.3% (din PIB) in 2019 la 46.5 (din PIB) in 2020, o crestere de 32%. Ceea ce este si mai dramatic este lipsa de transparenta in ce priveste utilizarea acestor imprumuturi si nivelul foarte ridicat al dobanzilor. Poate cel mai ridicat dintre tarile comunitatii europene. Acest lucru va pune o presiune financiara uriasa pe veniturile Romaniei in anii ce vin cu impact asupra standardului de viata.

In al patrulea rand: Masurile insuficiente. Masurile luate de Guvern pentru a ajuta firmele afectate de restricţii în timpul crizei economico-sanitare s-au dovedit insuficiente, slab proiectate si foarte slab implementate. Intelegerea gravitatii situatiei de catre Guvernul Romaniei a fost la un nivel foarte modest si asta s-a vazut in modul de reactie si a masurilor luate. Definitia care paote fi data este de Guvern lipsit total de profesionalism si experienta dar cu un orgoliu cat Everest. Pentru sustinerea mediului de afaceri, Guvernul a demarat “IMM INVEST” un program care mai degraba face parte din cadrul unui Plan National de crestere si dezvoltare a unei natiuni nicidecum pentru sustinerea firmelor pe perioade dificile economic. Singurele firme care au putut accesa acest program au fost cele care indeplineau conditiile financiare impuse de banci. Cu alte cuvinte cele bancabile. Conform indicatorilor financiari acceptati de banci la creditare inseamna ca firma este operationala si nu are probleme de lichiditate cu alte cuvinte efectul pendemiei este redus. In concluzie Guvernul s-a adresat unor firme care ar fi putut sa se finanteze si singure fara a avea nevoie de dobanda subventionata de stat. Continuarea acestui program in anii urmatori ar putea sa fie benefica pentru sustinerea relansarii economiei dar ar fi cateva ajustari care trebuie facute pentru imbuinatatirea programului si pentru a obtine niste rezultate superioare.

In paralel, au fost lansate trei masuri care sa ajute cu bani europeni (1 miliard de EURO) firmele afectate de restrictii în timpul crizei economico-sanitare. Planul s-a dovedit util la nivel de intentie dar s-a aratat a fi insuficient pregatit atat ca procedura de implementare cat si ca valoare pentru a contracara influentele crizei. Planul este plin de greseli si neajunsuri atat in reglementare cat si in procedura. Exista contraziceri intre cele doua texte (text de Ordinanta vs text de procedura) si lipsuri in explicatii de functionare a platformei “imm.gov.ro” care au generat revolta si indignarea mediului de afaceri. Guvernul a dovedit pana acum incapacitatea de a guverna coerent, a dovedit lipsa de experienta la nivel de administratie centrala si lipsa de oameni de valoare.

In al cincilea rand: Romania in viitorul apopiat. Revenind la Raportul Comisiei Europene am analizat previziunile pe care unii le-ar considera catastrofale noi preferam sa fim rezervati in a emite astfel de gratificari si ne vom concentra pe semnificatia cifrelor. In general, Romania este sub media Europeana la mai multi indicatori, ceea ce este foarte bine. Indeplinirea insa acestor cifre depinde crucial de cativa foactori: Elaborarea unui plan de redresare pe termen scurt si relansare/dezvoltare pe termen mediu si lung a Romaniei, colaborarea cu toti reprezentantii mediului de afaceri (patronate, sindicate, ong-uri) pentru elaborarea acestui plan, transparenta Guvernului in actul de guvernare, competenta echipei guvernamentale.

In acest context, cifrele din raportul Comisiei Europene situeaza cresterea economica a Romaniei in 2021 si 2022 la valori de 3% respectiv 3,8% fata de 4,2 % în 2021 și de 3% în 2022 mediile europene. In acelasi timp rata somajului se va situa la 6,2% (2021) si 5,1%(2022) fata de media europeana de 9.4% (2021) si 8.9%(2022). Din nefericire aceste cifre vor fi realizate de Romania pe fondul unei cresterei a deficitului bugetar 11,3% (2021) si 12.5%(2022) si crestere foarte mare a datoriei publice de la 46,7%(2020) la 54.6%(2021) si 63.6%(2022).!!!

In al saselea rand. Incapacitatea Guvernului de a elabora, administra eficient si prompt un program de sustinere a mediului de afaceri.
In toata aceasta perioada de 10 luni de la explozia virusului in Europa, Guvernul a demarat doar 3 masuri pentru injectarea directa de lichiditate in economie si pentru de sustinerea companiilor pe afectate de pandemie. Analiza companiilor afectate a fost sumar facuta si total neprofesionista rezutand o serie de firme care nu au fost incluse in planul de ajutor. Desi s-a incercat modificarea listei de CAEN-uri finalitatea nu a fost cea dorita de mediul de afaceri.
In final, pe partea de injectare de lichiditati in firmele afectate este un fiasco. Un esec total. Suntem la final de an si dintre cele 3 masuri de ajutor nu a fost finalizata niciuna. Pe masura 2 care presupune finantarea cu capital de lucru a 22.226 de firme cu un tpotal de aprox 1.0miliard de euro s-au semnat conform intervenyiilor oficiale doar putin peste 3.000 de contracte si au fost finantate doar1.000 de firme urmand ca restul sa isi primesca banii pana in aprilie 2021!!!! Cum poate fi asta numita daca nu incompetenta si lipsa de responsabilitate. Sunt si alte cazuri care incadreaza acest guvern in zona incompetentei si lipsei de responsablitate, cum ar fi Masura 3- investitii care se confrunta cu foarte multe lipsuri si inconsecvente procedurale.

CONCLUZIE:
Analizand aceste puncte in cadrul structurii de conducere a Confederatiei si coroborandu-le cu informatiile care ne vin de la membrii Confederatiei, atat patronate cat si de la antreprenori am identificat anumite nevoi stringente pentru IMM-urile din Romnaia si asa am ajuns la concluzia de “formare” si “consultanta” pentru mediul de afaceri.

Partea de “formare” a placat de la cresterea economica previzionata pentru anii urmatori si rata somajului. In plus fata de aceste doua cifre am luat in considerare influentele asupra modului de derularea a afacerilor pe viitor. Avand in vedere afectarea puternica a IMM-urilor in 2020, consideram ca locomotiva cresterilor economice previzionate o va reprezenta programul investitional al Guvernului pentru cel putin 4 ani de acum inainte. In 2021 si 2022 o serie activitati este forte posibil sa dispara si sa fie inlocuite cu noi proceduri sau echipamente lasand un numar insemnat de angajati fara slujba. In acest moment trebuie revazut programul national de pregatire profesionala si cel de pregatire profesionala duala. Toate aceste programe insa vor fi dezvoltate si implemnetate in timp si asta datorita birocratiei aparatului de stat. Caracteristica birocratica este apanajul oricarui guvern nu doar celui din Romania. Afirmatia nu se doreste a fi o critica la adresa guvernului cat mai mult o constatare.

Ca o alternativa pana la realizarea si implementarea programelor guvernamentale, noi ca si Confederatie suntem mult mai flexibili si putem intr-o perioada scurta de timp sa elaboram si sa implementam programe de reconversie profesionala, de formare in anumite meserii si sa ajutam in felul acesta la mentionerea sub control a ratein somajului si a satisfactiei sociale.

In dezvoltarea acestor programe de reconversie, formare vom folosi capacitatile membrilor nostrii si nu numai. Dar pentru a-si dovedi utilitatea pe deplin avem neapaat nevoie de colaborare cu agentiile de resort ale statului pentru a merge in directia dorita de dezvoltare de catre Guvern. Transparenta, Comunicarea si rapiditatea decizionala sunt cele care pot conduce la un rezultat optim in aceasta directie.

In ce priveste “consultanta” pentru mediul de afaceri, avem in vedere o cercetare de piata a nevoilor antreprenorilor si apoi coroborand rapoarte elaborate de firme de specialitate, datele colectate de noi si observatiile noastre sa eleboram pachetele optime pentru firme. Aici avem in vedere atat servicii educative pentru antreprenori si angajati cat si servicii de asitenta in diverse domenii critice in functionarea unei companii.
Un element important il va constitui promovarea beneficiilor accesarii fondurilor europene, intelegerea funtionarii acestora si oferirerea de servicii pentru elaborarea, depunerea si obtinerea finantariilor dar si servicii de monitorizare pe perioada de observatie.

Finantarile pentru zona IMM-uri nu se redu doar la cele din fonduri europene. Avem in vedere ca functie de necesitati sa antrenam inn acest domeniu diverse alte tipuri de fonduri de investitii, parteneriate sau orice alte forme de colaborare care pot aduce bunastare membrilor Confederatiei.

In toate aceste structuri, Confederatia va actiona ca un garant al bonitatii si calitatii investitorilor dar si a propriilor membri in relatie cu institutii de finantare sau investitori privati/institutionali.

IDEE PENTRU VIITOR

Pana acum am vorbit despre elementele concrete din viata de zi cu zi a antreprenorilor si a afecerilor IMM. Aceste elemente de implementare si derulare, consideram ca trebuie sa se dezvolte intr-un cadru macroeconomoc previzibil si predictibil. Pentru a ne atinge aceste obiective este necesar ca toti participantii in acesta piata sa colaboreze si sa isi aduca aportul.

Pe langa dialogul social care trebuie sa fie foarte activ, transparent, cu o comunicare eficienta si fara omisiuni, dorim sa antrenam si alte parti ale comunitatii de afaceri si ai mediului academic. Asa am ajuns la o ideie de dialog pe care dorim sa o transformam din ideie in fapt concret cu impact asupra societatii.

Pentru moment nu avem destule informatii sedimentate pentru a face o prezentare a cadrului in care va functiona sau va fi pusa in practica aceasta idei. Cert este ca undeva in trimestrul 1 al noului an am dori sa avem un prim eveniment si lucram intens la structurare si la mod de implementare.

Pentru a pastra un contact permamanent cu membrii Confederatiei si nu numai si pentru o comunicare eficienta si transparenta, vom folosi “Revista Patronatului” ca vehicul. “Revista Patronatului” nu trebuie inteleasa strict ca revista. Pentru noi este un concept compex de conectare si interelationare care se va dezvolta intr-o structura complexa ce va include toate canalele de uzuale de transmitere de date si informare.

In incheiere va invit sa urmariti informatiile pe care o sa le publicam priodic in “Revista Patronatului” si pentru a fi la curent cu progrsul pe care il facem. Va invitam sa intrati in contact cu structurile noastre si sa ne impartasiti din experienta dvs si/sau din proiectele pe care le vedeti oportune pentru dvs personal sau pentru Romania in general.

Va doresc Sarbatori Fericite! si La Multi Ani!”

In completare, Cezar Armașu a marcat ca Dl. Bogdan Cretu coordoneaza Centrul de consultanta si formare profesionala din cadrul Confederatiei Patronatul Roman si a aratat că în lunile viitoare va apare revista si în format cu abonament – sectiune destinată oamenilor care sunt cu adevărat interesați de tendintele de evolutie in mediul de afaceri din România – sectiune care va publica rezultatele muncii colectivului coordonat de acesta.

Teodor Guy, Vicepreședinte al confederației a vorbit despre protestul din domeniul hotelier. “Avem un dialog al surzilor clar.”

A sosit apoi cuvantul invitatilor: Alina Duduciuc, prodecan al Facultății de comunicare de la Școala Națională de Studii Politice și Administrative, Gianina Voda, fondatorul și managerul platformei media Financial Intelligence.ro

“Șah și artă” a fost tema următorului vorbitor, Mariya Yugina din Rusia, dar care a ales să trăiască în România.

Ea a făcut interesante paralele între șah și artă, artă și afaceri, între șah și afaceri. ,,Observați că toți vor să găsească drumul spre câștig, atât șahiștii, oamenii de afaceri, dar și pictorii”.

Corneliu Calotă, în calitatea sa de redactor șef al Revistei Patronatului Român, a prezentat câteva idei ale conceptului editorial. El a spus că publicația va conține analize pentru oamenii de afaceri, interviuri cu membri ai confederației, dar și alți jucători activi pe piețele economice. El a solicitat sprijinul oamenilor din sală, celor care urmăresc pe internet acest eveniment să sugereze gazetari din județe, arătând că este mai ușor de făcut gazetărie în București, unde sunt mulți jurnaliști, dar și sursele de informație. ,,Începând din primăvară se va trece la sistem de abonament, inclusiv pe print un buletin personalizat cu știri oferite zilnic, săptămânal, ori lunar după solicitările fiecărui abonat în parte. Vom putea oferi informații despre mediul de afaceri din Dubai spre exemplu, dacă cineva dorește. Sigur, vom avea conturi pe toate rețelele multimedia. Toate sugestiile le vom primi prin email la adresa redacția@revistapatronatuluiromân.ro. Nu va lipsi o poștă a redacției cu reacții rapide la toate solicitările cititorilor”, a spus Corneliu Calotă.

Surpriza plăcută a reuniunii a fost intrarea pe Zoom a lui Ioan Mircea Pașcu, vicepreședinte al Parlamentului European, profesor titular al cursurilor Mari teme ale politicii mondiale, Politica externă a României, Relațiile Externe ale Uniunii Europene ținute la Departamentul de Relații Internaționale și Integrare Europeană din SNSPA.

El a felicitat organizatorii pentru această inițiativă. ,,În condițiile în care actuala pandemie ridică noi provocări în viața oamenilor de afaceri, era nevoie de o asemenea publicație. Dacă nu o făceați dumneavoastră, sigur altcineva o lansa. Informațiile trebuie să ajungă rapid nu numai la oamenii care au decizia, dar ele trebuie diseminate și la oameni. Vă urez mult succes, vă încurajez să mergeți înainte și desigur, în măsura în care voi fi solicitat, va stau la dispoziție cu expertiza mea” a spus Pașcu.

Programul foarte dens al serii a continuat astfel: Conferința online ,,Dezvoltare în afaceri – ediți a III-a sesiune Zoom transmisă live online pe social media intitulată Schimbare de pardigmă – Dezvoltarea orizontului de cunoaștere și preocupări pentru antreprenori și manageri “.

Vorbitori au fost Alin C. Pop, președintele Institutului Arbitral Român, Dan Orlandea, Vali Ciocoi cu o expunere despre comunicarea dincolo de cuvinte, precum și Bogdan Crețu.

Seara a fost finalizată de Corneliu Calotă cu următoarele cuvinte:,,Dragi invitați de aici și de aiurea. Vă mulțumim mult pentru atenție și răbdare. Speră că sunteți convinși că aici se încearcă ceva. Am avut șansa să fiu în 1994 în preajma ministrului italian de externe, în cadrul unei vizite prin România. El spunea atunci că îi place în țara noastră unde se întâmplă ceva este un ,, fermento”. Ceva similar este și în cadrul confederației. Mulțumesc domnului Armașu pentru energie și determinare lăudabile, domnului Naghiu pentru că își adună energia și timpul pentru a împinge înainte asemena idei. Vă doresc tuturor sărbători fericite, Anul Nou cu bucurii, toate supărările să le lase în 2020. La mulți ani Confederația Patronatului Român!”

Valentin și Adriana merg liniștiți acasă.

El rostește: Chiar a fost interesant!

Aristotel Bunescu

Aristotel Bunescu
Aristotel Bunescu
Aristotel Bunescu Aristotel Bunescu a condus, în calitate de redactor șef, ziarul național Tineretul Liber; a lucrat peste 30 de ani la AGENȚIA NAȚIONALĂ DE PRESĂ AGERPRES, la departamentele politic, cultură, sport; este realizator de emisiuni de radio și televiziune, a scris la agențiile naționale de presă AM PRESS, AMOS NEWS, MAGNA NEWS, etc A avut rubrică de artă și cultură în revistele NAȚIUNEA, TOP BUSINESS și OPINIA NAȚIONALĂ. Deține mai multe premii de presă, vorbește la vernisaje de artă plastică și la alte evenimente culturale, sportive, sociale. Pentru asta are colecție de … papioane. A scris mult despre evenimentele muzicale de la Ateneu, Conservatorul București, Operă și Operetă, concertele de la Sala Radio, despre scriitori, actori de teatru și cinema, sculptori și dansatori. Peste două decenii a fost gazetar pe probleme internaționale, făcând numeroase călătorii la instituțiile europene unde a fost corespondent special la Consiliul Europei și NATO. În prezent este: Președintele Departamentului de Critică și Istorie a Artei, din cadrul Uniunii Creatorilor Profesioniști Editor la Agenția de presă culturală și sportiva Date de contact: Email: aristotel.bunescu1@gmail.com Tel: 0724394318

Postări recente:

Săptămâna în șah: 18 – 24 ianuarie. Lubomir Kavalek, secundantul lui Fischer, a încetat din viață la vârsta de 77 de ani

Lubomir Kavalek, un jucător emblematic ai anilor '60 - '70, a încetat din viață la 18 ianuarie, la locuința...

Un model de unificare românesc

Un gen de istoriografie de uz mediatic - tributară, bănuiesc, și patriotismului de paradă din timpul comunismului - perpetuează...

Viața ca o călătorie

În anul 1977 a fost difuzat pe ecrane o peliculă ce avea să intre în istoria cinematografiei cu cinci...
promovare online

Festival Chess Corporate Pallas Athena

Turneul Anului Nou Pallas Athena, Ediția 2021

Turneu online 29.12.2020, ora 18:00 Sistem Elvețian, 5 runde Ritm de joc:...

Turneu corporate șah online

Participa la European Online Corporate Championship si poti castiga...
promovare online
promovare online:

Chess Business Clubclub dezvoltare personala
Despre sah si business, networking